23948sdkhjf

Madiværksættere får chancen hos Irma

Otte projekter er med opløbet
I løbet af foråret kan dagligvarekæden Irmas kunder møde et udvalg af nye fødevarer, produceret af lokale fødevareiværksættere, i udvalgte Irma-butikker. Præsentationen af fødevareprodukterne er et resultat af et nyt samarbejde mellem Greater Copenhagen Food Startup, Coop Crowdfunding og Irma.

Gennem Greater Copenhagen Food Startups acceleratorforløb får madiværksættere fra København og Nordsjælland tilbudt et udviklingsforløb, der giver mulighed for at benytte kontor- og mødefaciliteter, sparre med erfarne mentorer samt få adgang til et netværk af investorer og andre interessenter.

- Vi ønsker i højere grad at finde og støtte mindre virksomheder på vej frem og give dem mulighed for at profilere sig og lykkes med deres nytænkende og bæredygtige produkter. Det er derfor også kun en naturlig udvikling for os nu at indgå et samarbejde med Greater Copenhagen Food Startup, siger Søren Steffensen, som er kædedirektør i Irma.

Samarbejdet udleves blandt andet på Coop Crowdfunding, som er en platform, der formidler kontakt mellem danskerne og fødevarevirksomheder, og giver Coops medlemmer mulighed for at investere i udvalgte fødevareprojekter.

Blomstervin og plantepølse
De otte madiværksættere, der er i gang med at søge finansiering til deres produkter på Coop Crowdfunding-platformen, arbejder alle med udvikling af nyskabende fødevarer. Blandt andet vil Copenhagen Winery skalere sin produktion af prisvindende blomstervine, mens Plantepølsen vil udvikle en vegansk pølse med knæk.

I løbet af de seneste måneder har de otte madiværksættere været igennem et acceleratorforløb hos Greater Copenhagen Food Startup, og projektleder Kristian Lund er glad for det nye samarbejde med Coop Crowdfunding og Irma.

- Samarbejdet med Irma giver vores deltagere en unik mulighed for at nå ud til kunder, der har interesse for nye måder at tænke fødevarer på. Alle deltagerne i acceleratorforløbet arbejder som oftest med udvikling af fødevarer, der er bæredygtige, eksperimenterende, økologiske eller veganske, siger han.

De otte madiværksættere præsentere3 30. januar deres produkter for Irma, som derefter beslutte,r hvilke af produkterne der i løbet af foråret skal præsenteres for Irmas kunder i udvalgte butikker
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105